Meer informatie
Wilt u meer weten over het project? Neem dan gerust contact met ons op!
De chatbot helpt om het aanbod van preventie, sociaal domein, welzijn en e-health-oplossingen geautomatiseerd te vinden. De chatbot sluit dankzij generative AI aan bij de persoonlijke situatie en wensen van de inwoner.
Het doel
Het doel is een overzichtelijk, vindbaar aanbod van zorg en welzijn, in de vorm van een Chatbot, die aangestuurd wordt door A.I. Daardoor:
De chatbot is geen nieuw systeem waarin we opnieuw alle informatie gaan opslaan. Wat dan wel? De chatbot verzamelt alle relevante informatie die er al is in de regio en brengt dit samen. Het systeem 'leest' dus verschillende bronnen.
Het resultaat? Inwoners en professsionals kunnen dan een vraag stellen aan de chatbot en krijgen een gepersonaliseerd, overzichtelijk antwoord met het aanbod in de regio. Hierdoor hoeven zij niet meer op verschillende plekken naar het antwoord te zoeken.
Het doel is om in eerste instantie een pilot te draaien in Gouda en dit later regionaal op te schalen. Dat betekent dat er een AI-gestuurde sociale kaart wordt ontwikkeld voor de gemeente Gouda en later voor de andere gemeenten.
Om niet alleen de meest voorhand liggende, maar ook vooral de beste oplossing te vinden voor dit probleem, hanteren we de methode Social Design. Social design is een ontwerpmethode waarbij sociale uitdagingen centraal staan en waarin gebruikers en belanghebbenden actief worden betrokken bij de probleemdefinitie en oplossing. Social Design bestaat uit 6 fases:
1. begrip en inleving
2. probleemdefinitie
3. ideevorming & oplossingen
4. ontwikkeling & prototype
5. pilot
6. opschaling
Fase 1 t/m 3 is afgerond. Zodra de gunning van het transformatieplan rond is, kan het project verder van start en wordt er een tijdlijn gemaakt.
Wilt u meer weten over het project? Neem dan gerust contact met ons op!