Meer informatie
Wilt u meer weten over het project? Neem dan gerust contact met ons op!
De chatbot kan inwoners helpen om het aanbod van preventie, sociaal domein, welzijn en e-health geautomatiseerd te vinden. De chatbot sluit dankzij generative AI aan bij de persoonlijke situatie en wensen van de inwoner.
Het doel
Het doel is een overzichtelijk, vindbaar aanbod van zorg en welzijn, in de vorm van een chatbot die aangestuurd wordt door AI. Daardoor:
De chatbot is geen nieuw systeem waarin we opnieuw alle informatie opslaan. Wat dan wel? De chatbot verzamelt de relevante informatie die er al is in de regio en brengt dit samen. Het systeem 'leest' dus verschillende bronnen.
Het resultaat? Inwoners en professsionals kunnen een vraag stellen aan de chatbot en krijgen een gepersonaliseerd, overzichtelijk antwoord met het aanbod in de regio. Hierdoor hoeven zij niet meer op verschillende plekken naar het antwoord te zoeken.
Het doel is om in eerste instantie een pilot te draaien in Gouda en dit later regionaal op te schalen. Dat betekent dat er een AI-gestuurde sociale kaart wordt ontwikkeld voor de gemeente Gouda en later voor de andere gemeenten.
Om niet alleen de meest voor de hand liggende, maar ook vooral de beste oplossing te vinden, hanteren we de methode Social Design. In deze ontwerpmethode staan sociale uitdagingen centraal en worden gebruikers en belanghebbenden actief betrokken bij de probleemdefinitie en oplossing. Social Design bestaat uit zes fases:
1. begrip en inleving
2. probleemdefinitie
3. ideevorming & oplossingen
4. ontwikkeling & prototype
5. pilot
6. opschaling
Fase 1 t/m 3 is afgerond. Zodra de goedkeuring van het transformatieplan voor Midden-Holland een feit is, vervolgen we het project en wordt er een tijdlijn gemaakt.
Wilt u meer weten over het project? Neem dan gerust contact met ons op!